Saturday, September 24, 2011

Jerrel in de IKEA (soort van Alice in wonderland)

Ik heb dit moment in mijn leven zo lang mogelijk uitgesteld maar ik kon er niet langer omheen. Ik moest naar IKEA want ik ga verhuizen. En gezien ik niks om interieur geef wil ik het zo goedkoop mogelijk hebben. De naam IkEA maakt iets los bij vrouwen. Als je met een vrouw begint over Ikea gaan hun ogen twinkelen fonkelen sparklen en shinen. Dat is best schattig om te zien. Nu weet ik ook meteen hoe ik het goed kan maken met mijn toekomstige vriendin als ik weer wat heb uitgespookt. Ik haat je vuile klootzak! IKEA. owww Ik hou zo veel van je!
Daar stond ik dus voor de deur om het koninkrijk der interieur te betreden. Ik naam nam een flink hap lucht en liep naar binnen. tot mijn verbazing kon ik er gewoon adem halen. Want voor mij is het echt een andere planeet. Ik had ook echt dat Neil Armstrong gevoel. One small stap for a man. One big leap for mankind. Eenmaal binnen viel het allemaal wel mee. Uiteraard overdreef ik wel weer maarjah het is gewoon leuk om dingen erger te maken dan ze zijn. Extreem duister of extreem licht.
De schemerzone is niks voor mij. Ik keek rechts daar stonden de karretjes. Die gebruikt men om hun gekochte of nog niet gekochte waar in te doen. De meeste dingen die ze daar verkopen passen daar nieteens op. Dus die gaan op een ander soort kar wat ik een manuele heftruk noem(kinderen vinden het trouwens erg leuk om daarmee te racen). links van mij was er een kinderopvang speeltuinachtig iets. Vrouwen zijn de meest zorgzame wezens zachtaardiger dan de man(evolutionair doel) Willen eigenlijk de kinderen altijd bij zich houden en beschermen...................... Totdat ze bij Ikea komen. Dan vergeten ze alles dumpen het kind bij de kinderopvang. Bij een vreemde. Een klein jongetje met blond haar blauwe ogen en rode wangen riep nog zielig. Mama ik wil mee. Dat kan niet mama moeten even wat dingetjes kopen. waarschijnlijk moet het niet maar vrouwen hebben de gewoonte om de opstelling van het meubulair eens in de zoveel tijd te veranderen. En vanuit het niks zeggen nee dat hoort daar niet. Dat hoort daar. Maar schat het lag toch altijd daar waar ik het nu neerleg. NEE nu hoort het daar. Ok ok wat jij wil. Je vrouw weer blij omdat je haar der zin hebt gegeven. ze zingt uit volle borst mee met Beyonce - Who run the world? GIRLS!!! ahum ehm... ja. Anyway het arme jochie roept dus mama ik wil met jou mee ik wil hier niet blijven. Waarop ik dacht aaahw nu gaan we te zien krijgen hoe zorgzaam moeders zijn en arme hummeltje toch meeneemt op haar arm............ Niet dus ze snauwt! mama wil ook wel eens wat tijd voorzichzelf. toen jij er nog niet was had ik veel meer vrijheid en jij hebt dit van me afgenomen voor altijd. Ik kan niet wachten tot je 18 bent en weggaat. Toen zag ze dat ik daar met open mond stond te kijken en ogen zo groot als die van een Uil. Waarop ze zegt als je nou hier blijft krijg je na afloop een ijsje. Met spikkeltjes? ja met spikkeltjes schat. Mama is zo terug. Waarschijnlijk was ze 3 uur later pas klaar en kwam ze er pas bij het inladen van de auto erachter dat het arme kind nog bij de kinderopvang was, half verzopen in het ballenbak en kon alleen nog maar teksten van Whinnie de poeh uitkramen omdat die filmpjes ze daar draaien gewoon weer opnieuw beginnen als ze afgelopen zijn. En dit was pas het begin. Ik liep richting het automatische hek die me voorgoed van de beschaafde zou scheiden. met een hartslag van 210 liep ik naar binnen(je maximale hartslag is 220 - leeftijd. IK ben 24 dus hij zou 196 max kunnen zijn) Daar stond ik dus binnen onwennig knikkende knieeen. Ik keek waar ik heen moest. De beddenafdeling. maar dat stond dus niet aangegeven. Ik keek naar de grond. Daar stonden allemaal pijltjes. Ik dacht wtf is dit een soort van wizard of ozz yellowbrick road Hans en grietje idee zodat mensen niet kunnen verdwalen. Dit wijst er wel op dat dames slecht zijn in Navigeren :p want als je pijltjes nodig hebt in een winkel ahumm.. Ik zeg verder niks. Mahjah want in een bouwmarkt of de Mediamarkt heb je geen pijltjes. Achteraf kwam ik erachter dat die pijltjes een onlogische weg volgen die je langs alle afdelingen en alle soorten (voorbeeld)kamers. zodat je eigenlijk zoveel mogelijk kan kopen. Best slim bedacht dus achteraf. Dus dames het Navigatie verhaal neem ik terug. ehm Nee. Ik neem hem niet terug gewoon om te plagen. Ik liep wat onwennig rond. Ik dacht zouden ze kunnen zien dat ik een Ikeamaagd ben. Maar dat zagen ze gelukkig niet. Want vrouwen raken in een soort van Tranceachtige extase een beetje slaapwandelende zombies worden t. Alleen dan wel veel knapper dan zombies. En ze eten geen hersenen maar shizz voor de crib. best fascinerend om te zien want ze knipperen niet met hun ogen enzo en reageren niet op externe prikkels. Dus ik liep verder en volgde de yellow brick road door the land of Ikea. Toen belande ik bij de zogeheten Koopjesbak. Wat ik daar zag was een schouwspel waarvan je alleen maar met een open bek naar kan kijken. het is een chaos, een ongecontroleerd mierennest. van mensen die de goedkoopste spulletjes aan hun collectie willen toevoegen. je moet je voorstellen dat je naar Animal planet kijkt en je ziet een zooi aasgieren zich op een rottend karkas storten. Of dat er gratis Buckets met chickenwings worden uitgedeelt bij Kentucky fried chicken bijlmer. Zo ging het dus ook. ergens in mijn ooghoeken zag ik ook 2 mensen aan dezelfde theedoek trekken. welcome to the jungle. Na een tijdje kwam ik aan op de Beddenafdeling. Ik ben een echte man dus meteen hup naar het doel. Een bed pakken en wegwezen. op de doos stond de uitleg hoe je het bed in elkaar moet zeggen. Ik ken sommige mensen die een bed of kast hebben van Ikea en niet snappen hoe ze het in elkaar moeten zetten. Bij deze Schaam je! want de uitleg op het blaadje komt overeen met die wat je krijgt als je 3 jaar bent geworden. En je eerste doos met Duplo krijgt. Ik loop weg met mijn bed. waarop er een meiske met rodekrullen en rode wangen naar mij toekomt. Kan ik u helpen meneer? Ik zeg, nee hoor bedankt. Heeft u onze koopjes al gezien. Ehm jaaa en ik wens het niemand toe om dit schouwspel ooit nog te zien. Het deed me denken aan de eerste scene van Saving private Ryan(dat zei ik niet echt maar ik dacht het wel) Ik zei eigenlijk ja die heb ik gezien maar ik er zat niks voor mij bij. Wel grappig om te zien hoe alle mannen er verveeld bij lopen. Terwijl hun vrouw/vriendin als een jachthond aan t rondsnuffelen is en af en toe de man erbij wil betrekken. Welke vind je mooier deze of deze? ze zijn beide geel. nee maar deze is citroen geel en deze zonnebloemgeel. Vrouwen zien details die mannen niet zien. De man is een simpel wezen. Ik vind het leuk om mensen hun gedrag te observeren. En mannen lopen er een stuk minder actief bij dan in de Mediamarkt. Mijn reis eindigde bij de kassa. Vrouwen zijn meestal nog helemaal in de zombietrance mode als ze bij de kassa komen en hebben dus geen idee hoeveel ze hebben uitgegeven. Daar komen ze pas achter als ze uit hun trance ontwaken(thuis) en naar de bon kijken. Wat meestal gevolgd word door een harde gil op toonhoogte mariah carey of dat liedje Loving you(loving you! its easy cause you're beautiful tutututut AAHHHHHH! jeweetzelluf) Voor mij was t vrij makkelijk. Bed scannen 250 euro afreken(wat ik al veel vind voor een bed) en wegwezen. het was een mooie ervaring. een koninkrijk dat voornamelijk door vrouwen gerunned en bewoont wordt. Nu snap ik ook dat het een zweedse keten is. want Zweden heeft ook meer vrouwen dan mannen. Voorlopig zal ik er niet meer komen maar ik vond het wel leerzaam. Ik liep richting de uitgang keek naar de kinderopvang. En jahoor dat zat het kleine jochie met blond haar en blonde ogen. Half verzopen in het ballenbak en en kreten van tijgetje van winnieh de poeh te ratelen whoeehoehoeehoeehw. Ik dacht woow Ikea has a weird effect on women.
Einde
Dit verhaal is deels waar en deels verzonnen en dames neem het niet te serieus ik hou van jullie en zonder jullie zou de wereld erg saai zijn en een levensechte vorm van de film 300 zijn.

No comments:

Post a Comment