Monday, July 25, 2011

waarom ik niet aan goede voornemens doe. Door J.G Feller

Het is een gewoonte dat wij hier op aarde gaan denken aan goede voornemens als het einde van het jaar naderd. De 1 wil stoppen met roken. De ander wil beginnen met roken. De 1 wil een paar kilotjes kwijt De ander heel wat. Het is vooral een opsomming van ''OK wat kan er eigenlijk beter in mijn leven of wat kan ik verbeteren aan mijzelf''. Ik heb dat ook Jaren lang gedaan. Maar afgelopen jaar dacht ik in ene wacht eens. Als ik echt graag iets wil veranderen. Echt graag diep van binnen in mijn zwarte gat(als je je hand daarin stopt kom je in een parllel universum terecht. Waarin de Verenigde staten van Amerika een blanke president hebben) waar bij een normaal mens een hart zit. Maar als je dus die in je hart graag iets wil veranderen. waarom wacht je dan tot het einde van t jaar. OK ik snap dat je zo verslaafd bent aan sigaretten dat tot de laatste seconde van het oude jaar er nog van wil genieten. Maar denk er eens over na. Wat wil ik graag veranderen? Begin er dan meteen mee. Voor mij heeft het ook een andere reden dat ik er mee gestopt ben. is vooral omdat mijn doelen nooit realistisch waren. ze waren niet Smart geformuleerd(Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Time-framed) En ja als elk jaar je goede voornemens mislukken dat stop je ermee zoals ik. Ik heb hieronder mijn goede voornemens van 2008 en 2009 opgeschreven.

Goede voornemens 2008
1: Ferrari kopen(betalen met de erfenis van mijnoverleden konijnen ) Gehaald/Mislukt
2: Het Bed delen met alle achtergrond danseressen van Justin Timberlake zijn Futuresex/loveshow tour.Gehaald/Mislukt
3: De 1e donkere president van de verenigde staten worden.Gehaald/Mislukt (Obama was mij voor
4: Uitvinden van een product waardoor je je maagdelijkheid terug krijgt (Re-virgin) Zodat t elke keer weer ahum.. Extremely special is. Gehaald/Mislukt. Nahjah wel gehaald alleen ik werd uitgelachen bij het Beste idee van Nederland.
Dus dat was een jaar vol Epic Fails. Dus ging ik in 2009 voor wat realistischere doelen.

1: Een machine ontwikkelen waardoor ik Miley Cyrus kan teleporteren naar Venus(waar vrouwen blijkbaar vandaan komen. Verklaard soms hun Hete karakter) Gehaald/Mislukt
2: Een machine ontwikkelen waardoor ik Natalie Portman kan teleporteren naar mijn Kamer Gehaald/Mislukt
3: Geert wilders wilders zijn Kapper aanklagen voor mishandeling en tevens een Machine ontwikkelen waardoor ik dezelfde kapper terug kan sturen naar de 17e eeuw(want daar is hij blijkbaar gebleven qua mode) Gehaald/Mislukt
4: Mijn beste vriend zijn vriendin zwanger maken. En dan zeggen dat het zijn kind is zodat hij alle zorg op zich neemt. Gehaald/Mislukt (Dat kon ik zelfs niet maken)
5: Een kind adopteren(Handig in de huishouding en kleine handen kunnen overal bij) Gehaald/Mislukt. Dat zou een iets te dure grap worden.
6: Blake Lively stalken doormiddel van hijgen door de telefoongesprekken. Gehaald/Mislukt

Je snapt dus dat als als je al je doelen niet haalt dat je dan gedemotiveerd raakt. En Demotivatie kan leiden tot een Depressie en een Depressie kan leiden tot eenzaamheid en van eenzaamheid word je weer een kluizenaar die ergens in een bos woont en een Uil als beste vriend krijgt waartegen je ook gaat praten. En je laat een baard groeien waarin ook weer een heel ecosysteem ontstaat en waar schijnlijk blijkt de DODO dan ook niet uitgestorven te zijn. Maar ze leven vrolijk voort onder je baard. Anyway als je graag iets wil. zorg ervoor dat je er meteen aan begint en niet wacht tot je dat stomme liedje Happy new year hoort. En zorg ervoor dat je doelen realistisch zijn zodat je niet eindigd zoals ik. Dat ouders op straat naar je wijzen en tegen hun kind zeggen. Jan Pietertje zie je die man daar? die Negert. Ja moeder die zie ik. Dat is nou zoals jij later niet wil worden


EINDE

No comments:

Post a Comment